dimarts, 2 de setembre del 2008

166 km Ultramarató Montblanc: RESULTAT

WEB de la cursa
Després d'uns 900 km per carretera (Badalona, Perpinyà, Montpeiller, Nimes, Montelimar, Geneve) m'estava acostant a Chamonix. Aquest era el primer moment en què veia el massís del Montblanc i una forta emoció em començava a envair tot el cos.

Imatges de passejos per Chamonix hores abans de la cursa (a l'esquerra, pel mati després de recollir el dorsal i abans de dinar; a la dreta, ja per la tarda, equipat i llest per anar a la linia de sortida):

A la UTMB tot és gegantí. Aqui podeu veure la sala d'entrega de les bosses per als controls de Courmayeur i de Champex. Gairebé 3000 participants a la UTMB volia dir gairebé 6000 bosses perfectament ordenades per tal de recollir-les sense demora als controls respectius.

Imatges prèvies a la sortida. Com veieu va ser espectacular. 30' abans de la sortida la plaça du Triangle de l'Amitié ja estava a reventar. Em vaig haver de colocar gairebé darrera del tot. Al costat d'unes escales. Vaig tardar alguun minut en passar per linia de sortida:

Imatges poc després de tenir lloc el tret de sortida. Es segueixen carrers comercials de Chamonix paral·lels al riu plens a vessar de autòctons, turistes i acompanyanys d'atletes, tot dirigint-nos cap a Les Houches::

Tot i començar tranquil (corrent en plans i baixades, i trotant molt suau en pujades, finalment no va poder ser: des de Courmayeur (78 km en 11h32') només vaig poder caminar i cada cop més lent de manera que si volia dormir (un mínim de 6h) després per tornar en cotxe abans de dge nit a Badalona (unes 8h de conducció) havia d'abandonar més tard o més d'hora (havia fet els darrers 60 km en 19h18') i ho vaig decidir a Trient (138 km en 30h50') abans de perdre més temps de descans.

La cursa va ser molt espectacular: discorre per llocs meravellosos (Vall d'Aosta, valls suïsses idíliques, etc...) i l'organització és molt bona i complerta.
Imatges on em podeu veure en el meu pas per la Vall d'Aosta amb les impressionants glaceres alpines al darrera. Estava a punt d'iniciar la pujada cap al Grand Col de Ferrer.


La cursa és al mateix temps molt dura i cal anar-hi ben entrenat: no era el cas car els darrers mesos m'havia dedicat només a fer entrenaments de supervivència i curses curtetes (d'1km a 5km), excepte aquest agost en què vaig entrenar 4 setmanes de muntanya totalment insuficients en quant a qualitat i quantitat per abordar aquesta prova.

Kilian Jornet (CAT)Primers classificats 2008
1. JORNET Kilian, CAT 20:56:59
2. SHERPA D.D, NEP 21:56:52
3. CHORIER Julien, FRA 22:31:35

Primeres classificades 2008
1. HAWKER Elisabeth, GBR 25:19:41
2. HERRY Karine, FRA 27:38:35
3. DUBOIS Catherine, FRA 28:30:59